Lodě.cz on-line přístav pro plavby na sladkých i slaných vodách

Vaše plavby začínají u nás...
Úvod > Co nového?
SPI QUEST FRANCE 10.4.2001
 
      Posádka byla stejná jako na ČNR v Chorvatsku. Chtěli jsme se také podívat na velké závody a vyzkoušet si opravdu závodní lodě Mumm 30, které jsou nejprestižnější třídou ve Francii, ale nejen v ní.

 
S tím také souvisí úroveň na které se zavodí a přistup jednotlivých - většinou profesionálních týmu, které nedělají v podstatě nic jiného než závodí nebo trénují.De France - pojede tam taky novozélandskej tým z Americas Cupu, Budgen pojede další loď...) začali lehce mizet, ale s těma ?. jsme pěkně bojovali a nakonec nějaká 16.
V posádkách bývají většinou závodníci, kteří se již prosadili v okruhovém jachtingu a tak se na Mummech setkáte s mnoha mistry světa, či olympijskými reprezentanty.

Největším závodem a důvodem pro prestiž Mumm 30 je Tour de France (jachtařská), což je asi měsíční závod okolo Francie, který se koná v létě. Tam se sjíždí posádky z celého světa. Pro letošní rok například je přihlášen i tým z Nového Zélandu, který vyhrál Americky pohár.

Spi-Ouest je jedním ze série závodu Mistrovství Francie a pro francouzské posádky je zároveň přípravou právě na Tour de France. I proto se několik týmů připravovalo v La Trinite již dva týdny před vlastním závodem, testovalo rychlost atd.

>
>Spi Ouest France 10.4.2001
>13:30 Vyrážíme z Prahy směr Rozvadov
>14:30 Zastavujeme u Kreysona v Plzni, fasujeme nové číslo časopisu Yacht
>15:30 Překračujeme hranice do SRN
>16:00 Přijíždíme do městečka Floss, kde máme objednaný Hymer mobil
>(Karavan)
>17:30 Dokončujeme přeloženi zásob a vyrážíme směr Paříž a dále La
>Trinite
>
>10:15 Přijíždíme do La Trinite, svítí sluníčko a je docela teplo,
>parkujeme přímo v přístavu a začínáme hledat loď
>11:30 Konečně jsme našli naši Mumm30, Morskoul na molu číslo 1.
>13:00 Přebrali jsme loď. Máme na vyzkoušení 10 kosatek, 3 hlavasky a 3
>spinakry
>13:15 Chytla nás francouzská novinářka Sophie Cousin ze sponzorského
>deníku Ouest France a po zbytek odpoledne stráví s námi vyptáváním se při přípravě lodě.
>15:30 Vyrážíme úžinou z přístavu poprvé na vodu.
>16-18:00 Zkoušíme první manévry a testujeme zavodni plachty. Po první výměně hlavni plachty praská výtah a jsme nuceni k návratu do přístavu za těsného doprovodu delfína.
>Spi Ouest France 12.4.2001
>Ráno před snídaní kupujeme místní verzi Spi Ouest - Auvry, kde má být článek o nás. Skutečně 2 strany před koncem nacházíme naší černobílou fotku a krátký článek, ze kterého rozumíme jenom Cesi, Rodop a Fernet...
>Dopoledne opravujeme výtah hlavní plachty a vyřizujeme registraci do závodu.
>Máme startovní číslo 169. V kategorii Mumm30 je přihlášeno 30 lodi.
>Probíhá vážení posádky. Do povolených 520 kg nám šesti ještě cca 30 kg zbývá.
>Většina našich soupeřů jede v 7.
>14:00 Vyrážíme na vodu a až do večera poctivě trénujeme.
>19:30 Návrat do přístavu, lepíme reklamu na plachtu, vracíme plachty, které
>nebudeme potřebovat.
>20:00 Setkání kapitánu. Konečně jsme dostali vypsání v angličtině. Tak zítra na ostro. Držte nám palce. Konkurence je veliká.
>
>Tak a teď normálně už závodíme a je to fakt fuška:
>Na Mummech prostě nejezděj žádný idioti - mimo jiný na jedny lodi jede
Marc Audineau, na dalši Dimitri Derruelle, na dalši ten manik co jezdil 49eru za Irsko
>a pak jsou tu samozřejmě super jachtaři, který vůbec neznám, ale jak jsem se bavil s těma co znám, tak tady všichni trénovali už 14 dní před závodama...
>A teď výsledky: první rozjížďku jsme přijeli pozdě na start - nefoukalo, jeli jsme na motor asi 1,5 hodiny a startovali jsme asi dvě minuty po všech a ještě bez kurzu...na první stoupačku jsme jich pár předjeli, ale dostali nás na zaďák - ve slabym větru se na
>mummu jezdí prostě jako na 49eru a musí se docela ostře křižovat. Než jsme to pochopili, tak byli všichni ?
>Pak to úplně chcíplo a už se ten den nic nejelo.
>2. den byl zase slabý vítr. Start nic moc, ale pak docela český podmínky, takže jsme se prokličkovali přes různý změny a taky už jsme věděli jak na zaďáky ? takže 11
>Nicméně jsme pomalí a samozřejmě nevíme, čím vším to je - proste je vidět, že se s tou lodi musí trénovat a trimovat - carbonovej stěžeň, dvoje salingy, plno vantů, diamantu...
>Dalši rozjížďka celkem dobrej start, ale pak přišla změna z druhý strany a byl z toho autobus
>no a celkem na nic - hrozně nás válcovali na rychlost- nakonec 16.
>A třetí rozjížďka včera - dobrej start, na jedničce asi 8,ale pak na co jsme
>sáhli, to stálo za h.
>- samozřejmě ztrácíme na manévrech a nemůžeme dělat vždycky to co chceme
a tak rychle jak chceme. Nakonec 19.
>
>No a dneska od rána pěknej bušáček. Napřed asi 4-5 Bf a pak pres 6. To
>je něco pro nás...
>První rozjazdu jsme projeli ani nevíme kde. Jen jsme proste v cíli byli o
>kousek poslední z těch,co dojeli.
>Další rozjížďku jsme se zachovali jako total ?., protože jsme si nevšimli, že nám vyvlajkovali¨ start (ještě dřív než dojeli ostatní třídy, což nikdy předtím neudělali
>-
>čekali jsme třeba i 2,5 hodiny, než dojedou, a pak jsme teprve startovali - chyba lávky na něco takovýho se spoléhat.
>Takže jsme prostě nestihli start a vyrazili asi 4 min po ostatních, nicméně jsme v tom bušáku jeli celkem dobře - hlavně balony. Byl to pěknej hukot. Taky jsme dali malou
kosatku a docela to jelo.
>Takže jsme ještě asi 4 lodě předjeli.
>No a poslední dnešní - to už byl rachot jako hovado. Celou dobu jsem si říkal, jaký jsou v tom stěžni a vantech asi napětí a za jak dlouho co prdne. Naštěstí je to asi ale docela dobře udělaná lodička, takže se nic nestalo, dokonce ani jeden spin-out,
>ale byla to celkem honička a dali jsme radši i malej spinakr. No, po dobrým startu nám ty profíci (a to není jen obrazně - oni se fakt už několik měsíců připravujou na Tour >
>No jinak lodička je to pěkná. Hezky to zrychluje v poryvech a zaďáčky za
>silnýho větru to je hezkej zážitek. No a pak ty lidi, proti kterejm jedeme, to fakt
docela uměj, takže docela pěkný........
>--
Před posledním dnem jsme tak úřadovali na celkové 18. misto a v pondělí jsme se mohli o jedno až dvě místa zlepšit, kdyby se nám dařilo, ale také se pěkně propadnout, kdyby se nám nedařilo. No bohužel se stala skutečností ta druhá varianta a ve větru kolem 18 uzlů jsme se především díky špatným manévrům (asi už únava nebo co, protože předcházející a v silnějším větru
jsme takové problémy neměli) jsme se celkově o místo propadli. Takže nakonec 19.

Lukáš Neumann

<< Předchozí

Přehled článků

Následující >>