Doprava téměř omezena nebyla, protože auta s naleštěnými skútry a loděmi stála na málo frekventované komunikaci před hlavním vchodem do budovy.
Ačkoli ministerstvo dopravy plánuje novelizovat zákon o vnitrozemské plavbě, není jisté, zda majitelé skútrů budou moci vyrazit na vodu ještě v letošní sezoně. Nový zákon, který přenese rozhodování o plavebním povolení na obce, totiž vstoupí v platnost nejdříve příští rok. Majitelé skútrů však chtějí vyrazit na vodu již toto léto a žádají proto jako dočasné řešení alespoň novelizaci příslušné vyhlášky. Ta nyní v období od poloviny června do 15.září plavbu nelogicky zakazuje.
"Nejsme proti novele zákona, ale chceme už po šesti letech jezdit a povolit ježdění tam, kde to nikomu nevadí," řekl na demonstraci předseda České sportovní asociace vodních skútrů(ČSAVS) Miroslav Dražil. Podle něj se paradoxně typicky letní sport smí provozovat jen v zimě. "Někteří majitelé jsou už tak zoufalí, že prodávají své skútry," dodal.
Ministerstvo dopravy se na poslední chvíli pokusilo demonstraci zabránit, když narychlo svolalo na čtvrtek schůzku. Při jednání se zástupci asociace prostřednictvím svých úředníků slíbilo, že se pokusí řešit situaci ještě před začátkem letošní sezony. Majitelé vodních skútrů však optimismem nehýří. "Slíbili to pouze, já nemám nic písemně, není z toho zápis, není z toho nic," řekl Dražil a dodává, že v minulosti již ministerské sliby podobným akcím skutečně zabránily.
Ačkoli nikdo z úředníků se neobtěžoval vyjít před budovu, s účastníky akce se setkat a osobně převzít prohlášení, která za ČSAVS a Sdružení majitelů rekreačních plavidel přinesli, ČTK získala následující vyjádření tiskového mluvčího: "Přislíbili jsme, že chceme nějakým způsobem vyřešit i letošní sezonu, aby skútraři mohli jezdit již letos," řekl Karel Hanzelka. Řešení podle něj nyní hledají právníci ministerstva. Zda se podaří novelizovat vyhlášku ještě letos, Hanzelka nepotvrdil. "Já to nedokážu odhadnout, čekáme na to, s čím přijdou naši právníci," řekl. Demonstrantům nakonec tedy nezbylo než své písemné požadavky předat tiskovému mluvčímu Ministerstva uvnitř budovy.
Další jednání mezi majiteli vodních skútrů a zástupci ministerstva dopravy je plánováno na 24. dubna. Pro případ neúspěchu jsou skútraři případně připraveni k mnohem většímu protestu, když předpokládají několikanásobně vyšší účast včetně i mimopražských příznivců, jimž tentokrát po nadějném jednání na ministerstvu vzkázali, že akce bude pouze výstražná a ti se proto nakonec do Prahy nevydali.
Majitelé vodních skútrů sdružení do ČSAVS ani po povolení letní plavby nechtějí jezdit všude. Jsou si vědomi toho, že hluk ze skútrů může okolí obtěžovat. V současnosti je ovšem v České republice vytyčeno sedm zón pro provoz vodních skútrů, z nichž většina je na území Čech. Jak uvedl jeden z demonstrantů, pokud by na nich byla letní plavba zakázána i letos, může se stát, že by nezbylo než vyrazit na vodu načerno.
I když před budovou ministerstva stály i lodě, Český svaz vodního motorismu se k protestu nepřipojil. Podle prohlášení, které vydal, akce narušuje jednání a svým rozsahem je nevhodná. Požadavky asociace ale podporuje a svou účast na případných protestech v budoucnu přislíbil. Podle organizátora akce, Miroslava Dražila, svůj nezájem bez bližšího vysvětlení na akci spolupracovat neoficiálně vyjádřila i APL (Asociace prodejců a výrobců lodí). Akci skútrařů tak podpořilo jen Sdružení majitelů rekreačních plavidel, které reprezentuje Miloslav Holý.
Demonstrace měla tedy symbolický charakter, z původně plánovaných osmi hodin zkrátili organizátoři protest na jednu hodinu. Demonstrace nijak nevzrušila ani přihlížející policisty, ačkoliv auta protestujících parkovala na zákazech stání i na ostrůvcích. "Je to řádně ohlášená blokáda a komunikace s organizátory je výborná, není důvod k nějakým zásahům," řekl jeden z policistů.