Začíná se budovat rychlostní komunikace Trogir-Omiš
15. listopadu - Nová dálnice ze Záhřebu do Splitu sice značně zjednodušila cestování do Střední Dalmácie, ale komplikace řidičům nastávají po jejím opuštění - při dojezdu do jednotlivých letovisek na pobřeží.
Jadranská magistrála, postavená před 45 lety, je po léta úzkým hrdlem pro dopravu ve Střední Dalmácii. Za den tu magistrálou projede v průměru 40000 vozidel, čímž se stala nejfrekventovanější komunikací v zemi. Tuto nepříznivou situaci má do roku 2009 vyřešit projekt rychlostní silnice Trogir-Split-Omiš.
Před nedávnem byla podepsána smlouva mezi Evropskou investiční bankou a společností Chorvatské silnice (Hrvatske ceste) o úvěru ve výši 60 milionů eur na výstavbu čtyřproudé silnice Trogir-Solin a Stobreč-Dugi Rat; dále dvouproudého obchvatu Omiše včetně mostu přes řeku Cetinu o délce 180 metrů. Celková hodnota projektu je 203 milionů eur.
V úseku od Trogiru přes Kaštely do Solinu bude rekonstruována stávající dvouproudá silnice a nově dobudována na čtyřproudou komunikaci. Na úseku Solin-Kaštel Sučurac se má začít pracovat po skončení turistické sezóny. V úseku Stobreč-Omiš se bude jednat o úplně novou silnici, která povede nad přímořskými sídly po jižních svazích pohoří Mosor. Tento úsek bude nejnákladnější a po technické stránce nejsložitější - s mnoha tunely a viadukty.
K hladkému přístupu k dálnici přispěje plánovaná čtyřproudá silnice Solin-Klis-Dugopolje, která vznikne rozšířením nynější komunikace.
Z velkých investic v okolí Splitu zmíníme ještě výstavbu nového mostu na ostrov Čiovo, který by měl být dokončen v roce 2008.
www.chorvatsko.cz