konkrétně dokončena je již dvěstědeset metrů dlouhá dráha z litého betonu, po které bude speciální výtah dopravovat lodě přes korunu orlické hráze. V tuto chvíli zbývá dokončit schodiště, osvětlení a zajistit východní svah podél výtahu.
Délka kolejové dráhy od točny/ nejvyšší místo, kde dochází k otočení vozíku s lodí o 180°/ k ukončení železobetonové konstrukce v dolní vodě je cca 210 metrů, výškový rozdíl je cca 75 metrů. Výtah může přepravovat lodě o šířce 2,60 metru a délce 8,5 metru, přípustná maximální váha přepravované lodi činí 3,5 tuny. Obsluha lodního výtahu může Vaši loď přepravit zhruba za 15 minut přes korunu hráze včetně celé posádky.
Předpokládaný termín dokončení celé stavby je v říjnu 2005. Výtah opět začne sloužit plavební veřejnosti na začátku další plavební sezóny , tedy v květnu 2006. Výstavba celého zařízení stála 42 milionů korun, technický dozor na stavbě provádí útvar inženýrských činností Povodí Vltavy.