Začala likvidace obří lodi u Děčína, rozřezání čeká i další loď
Obří nákladní loď, která u Těchlovic na Děčínsku po opadnutí vody v Labi uvízla na silnici a brání dopravě, začala dnes ráno rozřezávat specializovaná firma.
Ani po odstranění lodního kolosu z pravobřežní silnice mezi Děčínem a Ústím nad Labem si pracovníci ústecké firmy Metalplast neodpočinou. O 200 metrů dál čeká na poli na stejně neslavný konec další asi sedmdesátitunová loď. Ta po opadnutí vody v Labi zůstala na poli dokonce ještě asi 30 metrů nad silnicí.
"Druhá loď patří EVD. Je na ní jeřáb, který po demontáži bude vrácen majiteli. Nevím ale, jestli jej ještě zprovozní, bylo to celé pod vodou," řekl dnes dopoledne ČTK Fratišek Pištora z Metalplastu. Tvrdým oříškem podle něj bude přístup k druhé lodi. "Je uprostřed podmáčeného pole. Buď se tam bude muset vybudovat nějaká panelová cesta nebo počkat, až to vyschne," řekl. Z první lodi by chtěli pracovníci Metalpastu do odpoledne odříznout autogenem celou asi desetimetrovou příď a pomocí jeřábu ji odsunout z vozovky.
"Budeme to dělat za asistence hasičů pro případ nějakého úniku nafty nebo oleje," řekl Pištora. Silnice z Ústí nad Labem do Děčína po pravém břehu řeky by měla být alespoň částečně průjezdná do soboty. Celá likvidace potrvá asi deset dnů. Pištora dnes ČTK řekl, že jedna z největších českých nákladních lodí nepatřila EVD, jak se původně předpokládalo, nýbrž pražským Vodovodům a kanalizacím. "EVD byl pouze provozovatel," dodal. Loď o délce 74 metrů a váze 250 tun nelze ze silnice odstranit jiným způsobem. Cena obdobné nové lodi se pohybuje kolem 20 až 25 miliónů korun.
ČTK