Lodě.cz on-line přístav pro plavby na sladkých i slaných vodách

Vaše plavby začínají u nás...
Úvod > Plavby
Plavba Lukrécie, lodní deník, den čtvrtý

Úterý 21. 9. 2010, ráno začíná za mlhy návštěvou. Na palubu přichází spolumajitel společnosti HI BOATS s.r.o.

Pan Češka s posádkou dohodnul, jak bude pokračovat tempo plavby. Úkolem dne je dostat se co nejblíže k hranicím s Německem, tak abychom další den s Lukrecií pokořili alespoň z části Elbe. Z našeho večerního povídání vyplynulo, že se k nám Moravan Vítek přidá a bude nás doprovázet se svoji lodí Iris. V pondělí večer kluci řešili problém s topením. Nakonec měla tato událost šťastný konec, jako vše co naši plavbu prozatím potkalo. Loď dostane dávku každodenního úklidu, ať jí to sluší!

Z Píšťan jsme vypluli v 10:45 za sluncem ozářeným obzorem. A slunce dnes bylo, jako v létě příjemně hřejivé. Počet ujetých kilometrů předchozího dne Klobás spočítal na 25,5 Km. Tuto vzdálenost jsme se zastávkami ujeli za osm hodin průměrnou rychlostí 12 Km/h. V Píšťanech jsme doplnili zásoby vody. Lukrecii kluci z posádky doplnili číslem, které je pro vjezd za hranice nezbytné. Dosud byla plavba na provizorní doklady, které vydává Státní plavební správa. Zakotvili jsme v Ústí na Labem pro doplnění zásob jídla. Po vyplutí z Ústí naši cestu potkalo první drama. Míjeli jsme značku, která lodím přikazuje vydat zvukový signál, jelikož se blíží k přívozu. Převozník nás zřejmě neslyšel a měl přívoz přes řeku a za sebou táhnul na laně člun. Naše loď se opřela o barely, které táhl přívoz za sebou a i když to v jednu chvíli vpadalo, že naše loď do přívozu nabourá, minuli jsme překážku o metr a naštěstí se nic nestalo. Jen bude nutné Lukrécii malinko přetřít barvou. Tato událost nakonec ukázala na zrádnost prudkého proudu Labe, ale zároveň se stalo cennou zkušeností do budoucna.

Plavba pokračovala k hraničnímu pásmu Česka s Německem. V 18:00 míjíme Děčín a plavba pokračovala dál k hranicím. Na palubě lodi je stále pět členů posádky v původním složení. Konec dne jsme zakončili v Hřensku v 19:00.